More In Mind - Vi gør det visuelt

F*ck noget lort

Hvorfor er det altid kun succeshistorierne og de gode nyheder vi hører om i medierne? Er alting kun lyserødt som på de sociale medier? Det er præcis det, blogindlægget her handler om...

Vi prøver det omvendte – frem med ØV’erne. Dét kan der nemlig også være læring i. Nogle gange endda mere ;-)

Sagen kort – afslaget der gjorde ondtblogindlæg_More in Mind
Vi har lige fået afslag fra en potentiel kunde, som vi (selvfølgelig) havde håbet på at få i hus. En stor international virksomhed med over 100 ansatte. Ja tak, dén ville vi godt have fingrene i – og prale lidt af!!

Nå. De tog selv kontakt til os – havde hørt om os via vores netværk(!). Igen har jungletrommerne hjulpet os på vej.

Det indledende møde blev afholdt. To timer. Rundvisning og hele molevitten. Butik, produktion, lager. Fin dialog og kemi med dem.

Vi blev bedt om at lave et tilbud – og blev i samme ombæring advaret om, at der var seks andre ligesindet om buddet.
Afsted med tallene. Et fint tilbud syntes vi. Det gør vi stadig.

At vælge det sikre kort
Afbuddet kom her efter sommerferien. De havde valgt et noget større og mere etableret bureau end os. Et bureau med flere konkrete cases, og med mere ‘erfaring’. De var på udkig efter et bureau der kunne vise resultater inden for deres branche.
→ Altså det sikre kort.

Øv bøv! Vi havde ellers lige set hvordan vi kunne lave en fed case ud af denne opgave efterfølgende. Maibrits hoved var allerede fuld af idéer, så nu skulle jeg også høre på hendes ærgelser. Som om det ikke var nok, de havde fravalgt os.
Det friske kort.

Den go’e læring
Men det ligger ikke til os at klage, så det gør vi ikke. Og faktisk er det meget begrænset hvor mange der har takket nej til de tilbud, vi har sendt. En enkelt skal i hvert fald ikke få os ned med nakken. Vi tager oplevelsen med os, og må bare blive skarpere på vores værdier.

Men vi er stolte over, at vi er blevet inviteret med i budrunden, og ikke mindst har været med i opløbet. Vi har været oppe og ‘blande os’ med eliten indenfor danske reklamebureauer. Efterfølgende har vi fået listet ud af dem, at vi prismæssigt lå på niveau med de andre. Ergo var det ikke vores estimat der diskvalificerede os. De turde bare ikke at tage det endelige skridt, og satse på os…

Tæller 30 års erfaring så ikke en fis?
Jo jo. For det skøre er, at tilsammen har vi to papegøjer næsten 30 års erfaring indenfor reklamebranchen, og har begge arbejdet for store virksomheder i vores tidligere jobs. Multinationale også. Men fordi vi er nye med denne virksomhed, har (nogle) folk en tendens til at opfatte os som uerfarne og grønne. Men issuet var i virkeligheden brancheerfaring. Eller i det mindste synliggørelsen af den.

Stadig nystartet?
Som vi har skrevet før, så ER det bare en udfordring – eller tager ihvertfald lang tid – at blive så etableret som virksomhed, at de store kunder også tør vælge os som medspillere.

Men hvor længe er man egentlig nystartet? Er man et etableret bureau når man har haft et vist antal kunder? Når man har nået en million i omsætning?

Vi kan godt forstå dem, selvfølgelig kan vi det, for det ligger i menneskets natur at vælge det sikre frem for det usikre. Vi vælger at se det som en oplagt mulighed for at få styr på netop vores referencer – og ikke mindst vores salgsargumenter.

Det er nemlig meget muligt at vi kun er to personer i More in Mind, men til gengæld har vi en god stab af faste og dygtige underleverandører og samarbejdspartnere. Vores netværk udvider sig hele tiden, og byder på flere hundrede af års erfaring – tilsammen.

Derfor kan vi også uden at blinke sige, at ingen opgave (eller kunde) er for stor – vi har hænder nok til at løfte den. Og skulle en helt speciel opgave dukke op, løser vi også den – vores netværk er slet ikke gennemtrevlet endnu. Og SÅ skal de få den brancheerfaring, de søger. Så er teamet blot lidt større, men har også mere at byde ind med.

Heldigvis vokser vores referenceliste stille og roligt, og pt. er siden ved at blive designet så vi rent faktisk kan vise jer hvad vi laver, i stedet for blot at beskrive det. Som man siger: 'Show it, don´t tell it'. Vi er enige :-)
Følg med på siden er →

PS. Beklager sproget, men når man slår sig, må man godt bande.


Til tops

Til tops